Wymiary grafik na Facebooku 2024 – najlepsze praktyki

Spis treści

Każdy profil w mediach społecznościowych – zarówno ten prywatny, jak i biznesowy powinien zachęcać i angażować użytkowników. Zdajemy sobie jednak sprawę, że sam content nie załatwi całej sprawy. Do pełni sukcesu potrzebne nam są grafiki – te zamieszczane w postach, wydarzeniach, zdjęciach profilowych czy w popularnych Facebook stories. Jakie wymiary grafik będą najlepsze? Przekonajmy się o tym razem.

Zdjęcie profilowe Facebook 2024 - jakie wymiary będą najlepsze?

Zacznijmy od wymiaru grafik, które są obecne praktycznie na każdym profilu – zarówno osobistym, jak i firmowym. Mowa tu o zdjęciach profilowych i tak zwanym zdjęciu w tle. Zdjęcie profilowe powinno być przede wszystkim umieszczone na planie kwadratu – to zapobiegnie problemom związanym z przycięciem istotnych elementów. Jaki rozmiar avatara na Facebooku w 2024 roku? Idealny wymiar to 176×176 pikseli. Tak przygotowane zdjęcie zostanie na urządzeniu mobilnym wyświetlone w wymiarze 36 na 36 pikseli, gwarantując najlepszą jakość wyświetleń. A co ze zdjęciem w tle? Tutaj należy postawić na nieco szerszą grafikę, ustawioną na wymiary 851 x 315 px. W każdym wypadku – zarówno zdjęcia profilowego, jak i zdjęcia w tle warto postawić na pliki PNG.
reklama-social-media-900-900

Co z postami i wydarzeniami? Poznaj najlepsze wymiary grafiki

Facebook Stories, czyli popularna forma prezentowania grafik i filmików stanowi jeden z najciekawszych sposobów na przyciągnięcie nowych klientów i użytkowników, którzy przypadkiem, na podstawie algorytmu trafili na naszą treść. To bardzo ważne, by już od samego początku mieli oni pozytywne doświadczenie w interakcji z naszą marką.
Jednym z najistotniejszych obszarów, o które musimy zadbać, jest dobór odpowiedniego rozmiaru grafik, ale także plików wideo, które trafią na nasze Facebook Stories. W tym przypadku warto postawić na rozmiar 1080 x 1920 pikseli. I znów, tak samo, jak w przypadku zdjęć profilowych, zdjęć w tle czy grafik wykorzystanych w postach, dobór odpowiedniej wielkości zapewni nam doskonały odbiór materiału zarówno na laptopach, jak i urządzeniach mobilnych. A przecież o to nam właśnie chodzi, prawda?

Potrzebujesz reklamy w Social Media, która przynosi zyski? Skontaktuj się ze mną lub umów konsultację.

Czego unikać przy umieszczaniu grafik na Facebooku?

Tworzenie grafik na Facebook, choć stanowi doskonały sposób na zwiększanie zasięgów i zainteresowanie nowych użytkowników treściami, może być wyzwaniem dla osób, które nie są biegłe w trendach i podstawowych wymaganiach związanych z odpowiednim dopasowaniem rozmiaru grafiki. Jakich błędów powinniśmy się wystrzegać? Zacznijmy od nadania priorytetu najważniejszym elementom w grafice. Ze względu kadrowanie w różnych umiejscowionych grafiki, często zdarza się, że te najistotniejsze punkty zdjęć zostaną przypadkowo ucięte lub rozmyte. By zapewnić sobie najlepszą jakość zdjęć, zadbajmy o to, by istotne elementy zdjęcia zawsze były umieszczone w centralnej części grafiki. Przede wszystkim publikowania grafik w tym samym rozmiarze w każdym przypadku. Tylko poziome posty? Grafika w tle i zdjęcie profilowe w takim samym standardzie? Brak odpowiedniego dopasowania rolki do wymogów? Z reguły zaniedbanie w tym obszarze skutkuje problemami w wyświetlaniu treści na urządzeniach mobilnych. Przygotowując grafiki w odpowiednich rozmiarach, zadbajmy także o to, by na każdej z nich znajdowało się nasze logo. Publikowanie grafik „neutralnych”, pozbawionych brandingu być może jest jakimś pomysłem na biznes, ale z pewnością nie tak skutecznym, jak delikatne uwzględnienie naszej obecności w treściach i grafikach.

Kolejny błąd, który notorycznie pojawia się w publikowaniu grafik na social mediach to spory bałagan w kolorach, kształtach i czcionkach. Postawmy na jeden skuteczny, minimalistyczny motyw, który będzie stanowić bazę do tworzenia kolejnych grafik. Użytkownicy docenią spójność komunikacji i w dłuższym okresie wrócą do nas, zapewniając potencjał do sprzedaży.

ux design sklepu internetowego

Możesz zlecić całą tą mozolną pracę, doświadczonemu ekspertowi. Skontaktuj się ze mną lub umów konsultację.

Newsletter z darmowymi poradami

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Obserwuj

Skomentuj

O mnie

Jestem ekspertem w dziedzinie marketingu internetowego. Skuteczność potwierdzona sukcesami klientów i certyfikatami.

Udostępnij ten post

Newsletter z darmowymi poradami

Powiązane artykuły

Call Now Button