Jak pozyskiwać klientów za pomocą Facebook Leads Ads?
Jakie korzyści może Ci dać menedżer reklam? Jak ustawić kampanię leadową i czym się kierować?
Dowiesz się z tego artykułu!Jakie możliwości daje Facebook Lead Ads?
To narzędzie służy przede wszystkim do pozyskiwania kontaktów na stronie, wewnętrznie na Facebooku i na platformach powiązanych.
Aktualnie wszystkie opcje dotyczące pozyskiwania leadów kryją się pod celem kampanii – Kontakty.
Kampanię lead ads możesz ustawić pod: konwersje, formularze błyskawiczne, połączenia i wiadomości w Messengerze.
Poniżej wyjaśnię, jak wykorzystać każdy z tych sposobów.
Jak wykorzystać kampanię na konwersję do pozyskiwania leadów?
Z konwersji powinieneś skorzystać w sytuacji, gdy zależy Ci na tym, aby przesłanie formularza odbywało się z Twojej strony internetowej.
Aby utworzyć tego rodzaju kampanię, należy wdrożyć piksel Facebooka i skonfigurować zdarzenie. Będzie ono zliczało każdy wysłany formularz kontaktowy, po interakcji z reklamą.
Używając tego celu, algorytmy Facebooka będą poszukiwały użytkowników, którzy z największym prawdopodobieństwem będą zainteresowani Twoją reklamą. Po kliknięciu, odbiorca zostanie przeniesiony na wskazany landing page.
Możesz zlecić mi prowadzenie kampanii pozyskującej konktakty na Facebooku. Napisz do mnie lub umów konsultację.
Pozyskiwanie leadów przy wykorzystaniu formularzy błyskawicznych
Reklama Lead Ads jest wyjątkowo skuteczna wewnątrz aplikacji Facebook. To skraca drogę użytkownika i przyczynia się do większej liczby leadów.
Po kliknięciu w przycisk CTA w reklamie, użytkownikowi wyświetli się formularz kontaktowy na Facebooku. Jego dane kontaktowe zostaną uzupełnione (chociaż częściowo) automatycznie. Będą one uwzględniały informacje znajdujące się na jego profilu lub z poprzednio wypełnianych formularzy.
Tworzenie reklamy i formularz lead ads
Na pierwszy rzut oka wszystkie reklamy na Facebooku wyglądają tak samo. Mają tekst reklamowy, nagłówek, opis i grafikę, wezwanie do działania.
W tym przypadku różnica polega na tym, że po kliknięciu w przycisk, odbiorca zobaczy formularz. Nie musi w ogóle opuszczać Facebooka. To upraszcza ścieżkę, więc szansa na kontakt znacznie wzrasta.
Jak stworzyć nowy formularz lead ads?
Formularz kontaktowy jest tworzony na poziomie reklamy. Ostatnim krokiem przed jej publikacją, jest kliknięcie na przycisk Utwórz formularz.
Zobaczysz wtedy rubryki do uzupełnienia. Możesz zdecydować jakie informacje zbierać od potencjalnego klienta. Możesz także zadać własne pytania.
Jeśli szukasz eksperta do reklamy na Facebooku, to skontaktuj się ze mną lub umów konsultację.
Nazwa i rodzaj formularza
Zacznijmy od nazwy formularza. Najważniejsze jest to, abyś mógł go łatwo odszukać. Częstą praktyką jest dodanie także nazwy kampanii. Wtedy, gdy tworząc kampanię z innym formularzem, odróżnisz ich źródło.
Bardzo ważny jest również rodzaj formularza. Do wyboru masz: Większy wolumen i Mocniejszy zamiar.
Pierwszy z nich gwarantuje Ci szybsze wypełnianie i przesyłanie formularza. Pozwoli Ci to na pozyskiwanie większej ilości leadów. Dzięki nim, pozyskasz więcej leadów, ale zdarza się że stracisz na ich jakości.
Natomiast druga opcja to formularza z dodatkowym krokiem podsumowania. Na końcu musisz dodać prośbę o potwierdzenie uzupełnionych danych.
Może to zniechęcić niektóre osoby do jego wypełnienia. Jednocześnie użytkownik wtedy przez chwilę zastanowi się, czy wpisuje poprawne informacje. Tym samym zyskujesz na ich jakości.
Wprowadzenie i Pytania
Pozostałe istotne elementy formularza to Wprowadzenie i Pytania. Od tych dwóch części zależy to, czy zachęcimy grupę docelową do pozostawienia kontaktu.
Pytania pozwalają na selekcję osób, które są rzeczywiście zainteresowane kontaktem z Twoją firmą.
Formularz składa się z następujących elementów:
- obraz tła
- nagłówek
- cel formularza
- opis
- pytania
Pytania mogą być otwarte, zamknięte, jedno- lub wielokrotnego wyboru.
Zasady ochrony prywatności
Podgląd tej części formularza możesz zobaczyć po prawej stronie od sekcji. Jest tam informacja z odnośnikami kierująca do zasad ochrony prywatności na Facebooku oraz w Twojej witrynie.
Ten link nie może prowadzić do pliku PDF, obrazu lub do pobierania. Najlepszą opcją jest umieszczenie linku do zasad ochrony prywatności znajdujących się na Twojej stronie internetowej.
Wiadomość do kontaktów i pozostałe ustawienia
Jak zakończyć taki formularz kontaktowy? Wystarczy zwykłe podziękowanie za jego wypełnienie. Możesz też zaprosić użytkownika do odwiedzenia Twojej strony internetowej.
Ostatnim etapem jest przejście do zakładki Ustawienia. To one zapewnią prawidłowe działanie formularza pod względem technicznym, np. przesyłanie danych do systemu CRM czy zwykłego arkusza Google.
Jak wygląda pobieranie kontaktów z formularzy błyskawicznych?
Wiele osób nie orientuje się, skąd może pobrać zgromadzone kontakty. Przejdź do w Meta Business Suite. Następnie Wszystkie narzędzia i w części Reklamy, Formularze błyskawiczne. Zobaczysz tutaj listę formularzy.
Najlepiej znajdź formularz po jego nazwie, a później kliknij przycisk Pobierz. Musisz określić, czy pobierasz formularze, od ostatniego pobrania, czy z wybranego zakresu dat. Kolejnym etapem jest określenie formatu pliku, w jakim mają być zebrane leady.
Kontakty po 90 dniach od przesłania formularza przez użytkownika przestają być aktywne. Dlatego, gdy chcesz skorzystać z ręcznego pobierania, to rób to systematycznie.
Podsumowanie
Kampanie reklamowe na Facebooku to prawdziwy temat rzeka. Będąc przedsiębiorcą, naprawdę warto z nich skorzystać. Generują ruch na stronie i sprawiają, że coraz więcej użytkowników zaczyna się interesować Twoim produktem lub usługą.
Szukasz eksperta do pozyskania leadów na Facebooku? Zajmuję się tym na co dzień. Skontaktuj się ze mną lub umów konsultację.