5 koniecznych kroków skutecznej kampanii produktowej w Google

Spis treści

Kampanie reklamowe Google Ads to nie tylko standardowe reklamy tekstowe, skupiające się głównie na słowach kluczowych. To również kampanie produktowe, w ramach których można bardzo efektywnie prezentować swoją ofertę, docierając przy tym do jeszcze szerszego grona potencjalnych klientów. To brzmi atrakcyjnie, prawda? Pozwól zatem, że przedstawię Ci kilka dodatkowych szczegółów w tym zakresie 🙂

kampania produktowa krok po kroku

Dlaczego warto zainteresować się kampanią produktową?

Kampanie produktowe prezentują Twoją ofertę w taki sposób, że użytkownicy – a więc Twoi potencjalni klienci – widzą część informacji jeszcze zanim zapłacisz za kliknięcie. Same kampanie są łatwe w kontrolowaniu, a ich uruchomienie – w przeciwieństwie do „tradycyjnych kampanii” – nie wymaga dostarczania słów kluczowych. Z drugiej strony dostarczenie na talerzu części danych sprawia, że jakość zdobytego w ten sposób ruchu jest po prostu lepsza. A to z kolei wpływa na koszt pozyskania konwersji.

Google jednak nie lubi spoczywać na laurach i stopniowo rozwija swoje usługi. W tym konkretnym przypadku wprowadziło w roku 2022 kampanie Performance Max, które stanowią ulepszoną wersję kampanii produktowych. Gdzie tkwi różnica? Do bazowych możliwości dodano korzyści płynące z zasobów i statystyk dostarczanych przez sztuczną inteligencję – tym samym uzyskując jeszcze lepsze wyniki.

Warto dodać, że Performance Max wyświetla się w różnych kanałach. Oprócz sieci wyszukiwania mowa tu o Gmailu, YouTubie, Google Maps, Discovery, Google Zakupach, czy wyszukiwarce grafik (bez możliwości wykluczeń).

Potrzebujesz skutecznej reklamy w Google Ads? Zajmuję się tym na co dzień. Napisz wiadomość lub umów konsultację.

Jak uruchomić kampanię produktową Performance Max?

kampania produktowa

Cały proces można omówić w następujących kilku krokach:

1. Określ, czy to rozwiązanie dla Ciebie

Krok pierwszy i najważniejszy to oczywiście ustalenie, czy to narzędzie marketingowe będzie odpowiednie 😉

Na pewno jest to trafny wybór w sytuacjach, gdy chcesz maksymalizować grono odbiorców oraz zwiększać liczbę zamówień lub wartość koszyka. Są jednak i wady. Pewnym problemem może być sytuacja, gdy zależy Ci na czasie – niestety kampania tego typu wymaga czasu na „nauczenie się”.

Co więcej, zdecydowanie warto zadbać o to, by strony docelowe były prawidłowo przygotowane. Wynika to z faktu, że brak możliwości konfigurowania słów kluczowych nie oznacza, ze sztuczna inteligencja „wróży”. Przeciwnie – wyciąga wnioski właśnie z landing page.

2. Sprawdź, czy spełniasz wymagania

Aby możliwe było uruchomienie kampanii produktowej, Twoja strona musi spełniać pewne wymagania. Mowa tu o posiadaniu ważnego certyfikatu SSL, ale tez możliwość przeprowadzenia transakcji online, jasne określenie sposobów płatności, obecność regulaminu, czy wreszcie informacji na temat zasad zwrotów i reklamacji.

Dodatkowo musisz posiadać też konto Google Merchant Center (połączone z kontem Google Ads) i przygotować tak zwany feed, czyli plik produktowy w formacie XML. Ten ostatni powinien zawierać następujące

  • ID,
  • adres URL karty produktowej,
  • adres zdjęcia produktu,
  • nazwę,
  • opis,
  • markę,
  • numer GTIN lub numer katalogowy,
  • dane na temat dostępności oraz stanu magazynowego,
  • w przypadku ubrań także rozmiar, wzór i materiał.

 

3. Ustal cel kampanii i jej budżet

Dwa podstawowe cele, spośród których można wybierać, to zwiększenie liczby konwersji lub zmaksymalizowanie wartości koszyka. Na tej podstawie będą później optymalizowane stawki kliknięć.

Przy okazji możesz tez ustalić inne kwestie, np. wartość ROAS, do której zamierzasz dążyć. Pamiętaj jednak, że ten parametr lepiej dookreślić już po początkowej fazie „uczenia się” kampanii. Wprowadzenie go zbyt wcześnie mogłoby zaburzyć efektywność działań.

4. Wprowadź dodatkowe ustawienia

Doprecyzuj reguły kampanii, uzupełniając dane na temat lokalizacji, w których reklama będzie się wyświetlać, języka, którym posługują się odbiorcy, dni i godzin emisji, czy wreszcie dodatkowych wartości UTM, które będą doklejane do adresów docelowych, ułatwiając analitykę.

Jeśli chcesz żeby Twoja reklama w Google Ads przynosiła zyski – skontaktuj się ze mną lub umów konsultację.

5. Uzupełnij zasoby kampanii

Wprowadź do panelu nagłówki, treści, grafiki i materiały wideo, które mogą być wykorzystywane w ramach kampanii produktowej w zależności od kanału, w którym nastąpi emisja.
Co istotne – obrazów, materiałów wideo, czy logotypów może być kilka – to pozwoli AI na testowanie, która z dostępnych wersji okaże się najskuteczniejsza.

reklama w google ads

Zamiast podsumowania wskazówka

Na koniec drobna rada. Gdy już uruchomisz kampanię Performance Max, monitoruj ją i w razie potrzeb optymalizuj. Pamiętaj jednak przy tym, że zbyt wczesne i zbyt częste zmiany mogą zaburzyć proces „uczenia się” kampanii. Ale niezależnie od tego zadbaj o jeszcze jedną rzecz – korzystaj z list remarketingowych, które dodatkowo poprawią efektywność działań tego typu. W połączeniu z kampanią produktową potrafią zdziałać cuda dla Twojego biznesu.

Pamiętaj, że osobiście zajmuję się efektywną reklamą w Google Ads. Możesz zlecić mi wykonanie tej pracy lub zapytać o radę. Skontaktuj się lub umów konsultację.

Newsletter z darmowymi poradami

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Obserwuj

Skomentuj

O mnie

Jestem ekspertem w dziedzinie marketingu internetowego. Skuteczność potwierdzona sukcesami klientów i certyfikatami.

Udostępnij ten post

Newsletter z darmowymi poradami

Powiązane artykuły

Call Now Button