Odkryj Tajniki Dominacji Online: rewelacyjne metody na pozycjonowanie strony internetowej

Spis treści

Określenia pozycjonowanie strony internetowej i content marketing bywają używane zamiennie, jak synonimy. To jednak 2 różne strategie marketingowe. Przyczyna? Obydwie metody dotyczą treści i ruchu organicznego.

Z drugiej strony miej na uwadze, że content marketing i pozycjonowanie są dla siebie nawzajem jak woda na młyn. Z tego artykułu dowiesz się jak połączyć te 2 strategie, aby osiągnąć pożądane rezultaty.

Czym jest content marketing?

To proces tworzenia i rozpowszechniania wartościowych i trafnych treści. Jego cel, to przyciąganie, konwertowanie i utrzymywanie klientów. Dzięki czemu możesz zwiększać sprzedaż i rozwijać biznes.

Np. na tym blogu tworzę treści, które pomagają zrozumieć aspekty pozycjonowania, tworzenia witryn internetowych i płatnej reklamy. Jeśli planujesz zlecić takie usługi, dowiesz się czego oczekiwać od wykonawcy. Możesz z nich także nauczyć się esencji, aby zacząć robić to samodzielnie. Na tym polega content marketing.

jak robic content marketing

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie to prace techniczne, dążące do optymalizacji witryny. Celem jest uzyskanie jak największego i najwyższej jakości ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. SEO(search engine optimization). Polega głównie na doborze słów kluczowych, tworzeniu treści, audycie technicznym i pozyskiwaniu linków.

Ponieważ obecnie znajdujemy najwięcej informacji w sieci z pomocą wyszukiwarek, to właśnie ta metoda jest kluczowa do pozyskania z nich jak najwięcej ruchu.

Jak połączyć te dwie metody?

Pozycjonowanie strony www jest bardzo proste, jeśli Twoi odbiorcy szukają rozwiązań problemów, którymi zajmuje się Twoja firma.

Na przykład moi klienci szukają fraz związanych z pozycjonowaniem strony. Tworzę treści, które są dla nich trafne i pomagają im zrozumieć na czym polega ten proces. Klient sam decyduje czy ma czas i chęci dalej zagłębiać się w technikalia, bądź woli zlecić to doświadczonemu specjaliście.

Ten artykuł jest tego doskonałym przykładem. Czytając dalej zobaczysz, że promuję siebie dzieląc się praktyczną wiedzą.

pozycjonowanie strony internetowej

Jak zacząć SEO & content marketing

Rozumiejąc jak łączą się te 2 sposoby pozyskiwania ruchu, pokażę Ci w kilku krokach całą ideę.

Znajdź odpowiednie słowa kluczowe

Ponieważ poniższe dwa błędy są bardzo często popełniane, to zacznę od nich:

  • słowa kluczowe bez intencji
  • tworzenie treści nie poprzedzone znalezieniem słów kluczowych


Zanim stworzysz jakąś treść powinieneś znaleźć słowa kluczowe, które wpisują Twoi odbiorcy poszukując rozwiązań swoich problemów. Jednocześnie Twój biznes powinien je rozwiązywać. Tym sposobem znalezione frazy mają potencjał, do pozyskania dochodowych działań klientów.

Narzędzia, które pomagają znaleźć odpowiednie frazy to m.in.


Intencja wyszukiwania

Po znalazieniu słów kluczowych, należy przeanalizować intencję wyszukiwania. O tym się często zapomina, jednak to podstawowy czynnik sukcesu w SEO.

Np. fraza – reklama w google, jest dość ogólna. Trudno określić intencję odbiorcy, może szukać definicji, samodzielnej reklamy lub firmy. Do tego im bardziej ogólna fraza, tym trudniej przebić się na wysokie pozycje(o tym później).

Z drugiej strony, osoby szukające – jak reklamować produkty w google – mają już konkretną intencję. Być może zastanawiają się nad zleceniem tego zadania firmie lub chcą nauczyć się robić to samodzielnie. W obydwu przypadkach mają szansę trafić na ten blog.

Możesz zlecić mi research słów kluczowych specjaliście SEO – napisz do mnie lub umów konsultację.

slowa kluczowe do seo

Priorytet – potencjał biznesowy słów kluczowych

Aby przyciągnąć właściwych odbiorców, którzy mogą stać się klientami, powinieneś skupić się na frazach z potencjałem biznesowym. Innymi słowy, frazy które reprezentują problemy jakie możesz rozwiązać za pomocą swojego produktu lub usługi.

Przykładowo, napisałem artykuł o pozycjonowaniu map Google, ponieważ to bardzo popularny temat. Klienci są świadomi, że jedna wizytówka Google może pojawiać się na różne zapytania w wyszukiwarce.
Artykuł pozwala także dowiedzieć się jak wygląda ten proces. Odbiorca treści, może spróbować swoich sił w pozycjonowaniu mapy Google lub skorzystać z usług specjalisty.

Wartościowa treść dopasowana do produktu

Gdy już masz pomysł na świetny artykuł(lub całą serię), kolejnym krokiem jest napisanie treści.

Cechy dobrze przygotowanego artykułu:

  • trafność
  • oryginalność
  • dopasowanie do produktu
  • odpowiada na potrzeby Twoich odbiorców


Doprecyzowując, treść dopasowana do produktu mówi o nim w strategiczny sposób. Informuje, pomaga rozwiązać problem lub osiągnąć cel odbiorcy. Bardzo ważne jest, żeby osoba pisząca treść co najmniej dobrze znała temat. Bez tego, nie jest możliwe napisanie ciekawej i wartościowej treści.

Dodatkową wartością artykułu mogą być:

  • opinie innych ekspertów z Twojej organizacji lub spoza niej
  • wyrażenie własnej opinii, która wynika z Twojego doświadczenia

 

Szukasz eksperta do pozycjonowania strony www? Skontaktuj się ze mną lub umów konsultację.

content marketing seo

Treść zgłębiająca temat

Twój artykuł powinien odpowiadać przynajmniej na najważniejsze pytania jakie może zadawać sobie jego odbiorca. Prostym sposobem na znalezienie takich pytań, jest modelowanie(nie kopiowanie) treści konkurencji, która już jest na pierwszej stronie wyszukiwarki.

Lokowanie produktu w treści

Najważniejsza część content marketingu, to przyciąganie dochodowych działań klientów. Pisanie dobrego artykułu, który wspomina o Twoim produkcie tylko w podsumowaniu, nie przysporzy oczekiwanych rezultatów.

Dlatego skoncentruj siły, na pisaniu treści dobrze dopasowanej do produktu. Gdy cały artykuł wzmiankuje kilkukrotnie o Twoim produkcie lub usłudze.
Bezpośrednio wpływa to na pozyskiwanie i utrzymanie obecnych klientów.
Celem nie jest nachalna sprzedaż. Lecz edukowanie odbiorców o możliwych rozwiązaniach, z Twoim produktem lub bez niego.

Aktualizacja treści wraz z rozwojem produktu

Dla uzyskania najlepszych rezultatów, pamiętam aby aktualizować treść gdy:

  • produkt lub usługa ewoluuje
  • pojawią się nowe możliwości czy dodatkowe funkcje
  • sytuacja na rynku ulegnie zmianie i treść wymaga aktualizacji


Czasami wystarczy podmienić zdjęcia. Innym razem, to kwestia zredagowania całego artykułu na nowo.

pozycjonowanie sklepu internetowego

Buduj bazę mailingową

Cokolwiek oferujesz swoim klientom, warto być z nimi w kontakcie. Nawet jeśli wyślesz im maila raz na miesiąc. Większość użytkowników nie skorzysta od razu z Twojej firmy, nawet gdy jesteś na 1. miejscu w wyszukiwarce. Podtrzymywanie kontaktu z odbiorcami, zwiększa szanse, że gdy już będą gotowi, odezwą się do Ciebie.

Podsumowanie

  • SEO i content marketing to dwie metody, które uzupełniają się nawzajem.
  • Content marketing skupia się na tworzeniu treści, podczas gdy SEO skupia się na aspektach technicznych jak dobór słów kluczowych
  • Żeby content marketing mógł przynosić dochody, zalecam najpierw znaleźć słowa kluczowe o potencjalne biznesowym
  • Tworząc treść pamiętaj by strategiczne i nienachalnie lokować swój produkt lub usługę
  • Aktualizuj treść, np. w przypadku ewolucji produktu
  • Utrzymuj kontakt z odbiorcami za pomocą bazy mailingowej. Baza to podstawa marketingu 🙂

Chcesz skutecznie pozycjonować swoją stronę internetową? Zajmuję się tym na co dzień. Skontaktuj się ze mną lub umów konsultację.

Newsletter z darmowymi poradami

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Obserwuj

Skomentuj

O mnie

Jestem ekspertem w dziedzinie marketingu internetowego. Skuteczność potwierdzona sukcesami klientów i certyfikatami.

Udostępnij ten post

Newsletter z darmowymi poradami

Powiązane artykuły

Call Now Button