5 pierwszych kroków do pozycjonowania w Mapach Google

Spis treści

Możemy zaryzykować stwierdzenie, że wyszukiwarkę Google znają wszyscy. A nawet z niej korzystają. Co więcej, pomaga ona w rozwiązywaniu codziennych problemów, takich, jak znalezienie fryzjera, czy mechanika samochodowego.

Elementem, który w dużym stopniu ułatwia takie poszukiwania jest Mapa Google. Jedna z najsilniejszych broni przedsiębiorstw, jeżeli chodzi o pozycję w wyszukiwarce Google. Nie tylko podają w nich dane firmowe, takie jak na przykład: adres, telefon, czy strona internetowa, ale również zbierają opinie. Tak z ręką na sercu, przyznaj szczerze. Czy nigdy nie wybrałeś jakiegoś przedmiotu lub usługi tylko dlatego, że miał dobre opinie? No właśnie! Teraz sam widzisz, jaką moc mają opinie.

Jednak samo posiadanie ładnej wizytówki Google Maps z pozytywnymi opiniami, to niestety nie wszystko. Musisz jeszcze zadbać o jej odpowiednie zoptymalizowanie pod względem SEO i pozycję w sieci. Podpowiem Ci, jak możesz to zrobić w pięciu krokach. Rach, ciach!

Co to jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma (z angielskiego Google My Business), to narzędzie oferowane przez Google. Powstało specjalnie po to, żebyś mógł tworzyć i zarządzać wizytówkami Twojego przedsiębiorstwa. Gdy masz konto Google, to wystarczy, że się zalogujesz i już możesz korzystać śmiało z wizytówki Google Maps.

Dlaczego warto założyć wizytówkę Google?

Są dwie najważniejsze korzyści. Pierwsza polega na tym, że możesz zaprezentować, pokazać swoje przedsiębiorstwo w sieci bardzo szerokiemu gronu użytkowników. Dzięki niej dostęp do nowych klientów staje się wręcz nieograniczony. Oczywiście, gdy wizytówka Google Maps jest tylko odpowiednio wypozycjonowana. Jednak o tym za chwilę.

Przejdźmy do drugiej zalety posiadania wizytówki w Google Maps. Dzięki niej, możesz szybko i prosto skontaktować się z klientem. Przykładowo, podziękować za dobrą opinię, zachęcać do kolejnej wizyty lub rozwiązać sporną sytuację. Czasami rozmowa jest w stanie załatwić naprawdę dużo. Można kogoś, kto wystawił Ci negatywną opinię przekonać, że to była jednostkowa sytuacja i ją załagodzić. Jesteś na bieżąco z opiniami i możesz mieć na nie wpływ. Osoba, która w ogóle nie odpowiada na negatywne opinie jest źle postrzegana. To znak, że firmie nie zależy na klientach.

Pozycjonowanie wizytówki Google Maps – jak się do tego zabrać?

Żadnej firmie nie udało się jeszcze legalnie i uczciwie wdrapać na sam szczyt w ciągu jednego dnia. Tak samo jest z wysoką pozycją w wyszukiwarce Google. Wymaga ona mnóstwa czasu i starań. Nie wierz nikomu, kto obiecuje Ci błyskawiczne efekty. To tak nie działa. Przy pozycjonowaniu wizytówki Google Maps musisz wziąć pod uwagę kilka czynników.
Google nie podało żadnych konkretnych wytycznych, więc powinieneś bazować na doświadczeniu innych przedsiębiorców. Warto tutaj bardzo mocno podkreślić, że wiele przedsiębiorstw próbuje optymalizować swoją pozycję w Google Maps metodą prób i błędów. Jakie są efekty, to sam możesz się tego domyślić. Mówiąc wprost, ale nadal delikatnie, to niezadowalające. Co zatem możesz z tym zrobić?

Tak, jak już wcześniej wspomniałem, optymalizacja wizytówek Google Maps to coś
naprawdę prostego. Wystarczy odrobina wiedzy. Jest kilka podstawowych czynników, które
mają rzeczywisty wpływ na pozycję przedsiębiorstwa w wizytówkach Google. Prezentują się
one następująco:

  • optymalizacja wizytówki;
  • lokalizacja użytkownika;
  • popularność wizytówki.;


Ok. Skoro mamy to już wyjaśnione, to pora przejść wreszcie do konkretów.

Krok 1 – dobranie odpowiedniej nazwy wizytówki Google Maps

Koniecznie musi być w niej nazwa przedsiębiorstwa lub sklepu. Dzięki temu, każdy, kto będzie zainteresowany Twoim sklepem lub usługami, szybko i prosto Cię odnajdzie w sieci. Bez kombinowania i tracenia cennych minut. Do nazwy przedsiębiorstwa warto dopisać 1-2 słowa kluczowe.

Krok 2 – uzupełnienie podstawowych danych NAP

Dane NAP to podstawowe dane kontaktowe. Dzięki nim, klient może szybko się z Tobą skontaktować lub dotrzeć na Twoją stronę internetową. Zawsze sprawdź, czy adres podany w wizytówce Google Maps jest taki sam, jak ten podany w danych kontaktowych w witrynie. W wizytówce musisz również umieścić link, odsyłający do witryny przedsiębiorstwa.

Krok 3 – ustalenie kategorii i podkategorii działalności branży

Wizytówka w wyszukiwarce Google może mieć kategorię główną oraz podkategorie. Ich zadaniem jest określenie profilu ich działalności. Zawsze pamiętaj o uzupełnieniu tych elementów wizytówki. W przeciwnym razie nie będzie się ona wyświetlała na frazy kluczowe związane z Twoją działalnością. Wtedy całe Twoje starania związane z pozycjonowaniem pójdą na marne. Nie możesz wybrać swobodnie kategorii i podkategorii. Google ma swoją listę, z której musisz skorzystać.

Krok 4 – określenie lokalizacji działalności przedsiębiorstwa

Mamy tutaj na myśli zaznaczenie obszaru świadczonych usług. Jeżeli prowadzisz firmę działającą lokalnie, to możesz wpisać miasto, w którym jest siedziba Twojego przedsiębiorstwa. Ewentualnie możesz jeszcze dodać kilka okolicznych miejscowości. Chcemy tutaj jeszcze podkreślić, że gdy świadczysz usługi na terenie całego kraju, to również powinieneś to zaznaczyć w wizytówce Google Maps. Dzięki temu, wizytówka w największym stopniu będzie wyświetlała się na podany przez Ciebie teren. Przejdźmy teraz płynnie do ostatniego już kroku.

Krok 5 – wyjątkowy opis firmy

To właśnie on powoduje, że potencjalni klienci zatrzymują się u Ciebie na dłużej. Może nawet zaczynają czytać opinie i w końcu trafiają na Twoją stronę internetową. Chociaż nie jest to skomplikowany opis, to powinieneś pamiętać o kilku rzeczach. Koniecznie napisz czym dokładnie się zajmujesz, w jakim mieście działasz i jak wygląda realizacja usług. Streszczaj się. Do dyspozycji masz tylko 750 znaków. To naprawdę niewiele. Jednak dzięki takiemu tekstowi możesz mocno wybić się w wyszukiwarce Google.

Życzę Ci powodzenia przy pozycjonowaniu wizytówki Google Maps!

Newsletter z darmowymi poradami

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

Obserwuj

Skomentuj

O mnie

Jestem ekspertem w dziedzinie marketingu internetowego. Skuteczność potwierdzona sukcesami klientów i certyfikatami.

Udostępnij ten post

Newsletter z darmowymi poradami

Powiązane artykuły

Co to jest kampania Performance Max?

W styczniu 2022 roku Google wprowadził nowy rodzaj kampanii – Performance Max. Wraz z nią weszło w życie mnóstwo nowych rozwiązań i innowacji. W tym artykule

Co to jest konwersja? Jak ją zmierzyć?

Konwersja to wykonanie tego, co sobie założyłeś. Mówi się o niej zazwyczaj w odniesieniu do sklepów internetowych. Celem właściciela jest to, żeby osoba odwiedzająca jego

Call Now Button