5 Kluczowych Kroków do Tworzenia Skutecznych Reklam w Social Media [Tutorial]

Spis treści

Reklamy na Facebooku czy Instagramie, zadziałają nawet jeśli dopiero zaczynasz z nimi swoją przygodę. Rentowna kampania to proces, dlatego w kilku krokach przybliżę Ci jak przejść go sprawnie.

Kampania na konwersje – cel Twojej kampanii

Jaki typ kampanii wybrać? Zasięg, a może Ruch? Spotkałem się z różnymi podejściami. Polecam oczywiście konwersje.

Facebook, to potężne narzędzie reklamowe narzędzie. Rezultaty uzyskasz, używając go zgodnie z przeznaczeniem – jak z każdym narzędziem. Dlatego wybierając np. kampanię typu Ruch uzyskasz… ruch. Kliknięcia, ale mniej konwersji. Testowałem setki kampanii, z identycznymi ustawieniami. Niektórzy eksperci twierdzą, że kampania typu konwersje przynosi nawet 70% lepsze efekty.

😏 Ale konwersje kosztują najwięcej za kliknięcie! Zgoda. Jednak konwersje, przynoszą lepszy ROAS niż inne typy kampanii. Także jeśli nie chcesz przepalać budżetu, a potrzebujesz sprzedaży, leadów czy innych działań klienta… wybierz konwersje.

Polecam też optymalizację budżetu na poziomie kampanii, jeśli używasz kilku zestawów reklam. Facebook wykorzysta środki w taki sposób, aby przynieść Ci najlepsze rezultaty.

Ustawienie wysokości budżetu – inwestycja w rezultaty

Jeśli chcesz osiągnąć rezultaty, budżet powinien mieć dla Ciebie wartość. Disclaimer – to nie jest porada finansowa 🥸 Tak zupełnie poważnie, za niski budżet będzie wymagał znacznie więcej czasu, żeby przynieść efekty. Nie chodzi, abyś wyczyścił/a skarbonkę i konto oszczędnościowe. Budżet powinien mieścić się w Twoich planowanych wydatkach. Sprzedając produkt lub usługę, reklamodawcy wydają średnio 10-20% jego wartości na reklamę. Decydując o wysokości budżetu wybierz taki, którego strata nie wpędzi Cię w tarapaty finansowe.

Wybór typu konwersji. Makrokonwersji.

Twój cel to sprzedaż, dlatego celem powinna być właśnie sprzedaż. Czy dodanie do koszyka jest konwersją? Tak, tyle że mikrokonwersją. Jak wspomniałem wcześniej – Facebook daje to, o co prosisz. Dlatego ustawiając konwersję dodanie do koszyka, możesz mieć wiele porzuconych koszyków, a mało sprzedaży.
Wniosek? Skupmy się na makrokonwersjach, to znaczy takich które przynoszą realne zyski. Bardziej wyrafinowane strategie mogą najpierw pozyskiwać klienta przez tzw. Lead Magnet, potem doprowadzać do sprzedaży.

Do śledzenia konwersji, potrzebujesz poprawnie zainstalowany Pixel Meta. Warto skonfigurować różne zdarzenia i przypisać im odpowiednie wartości. Tym samym dostarczasz więcej danych i reklama będzie skuteczniejsza.

Kierowanie reklamy na właściwych odbiorców

Wybór jest bardzo prosty, a im dłużej nad tym myślisz tym gorzej. Ustaw możliwie szeroki zasięg reklamy(powyżej 1 miliona odbiorców) oraz kraj lub kraje, jeśli działasz międzynarodowo.
Gdy prowadzisz lokalny biznes, możesz użyć kierowania na promień np. do 20km. Wtedy pozostaw szczegółowe kierowanie puste. Bez zawężania o zainteresowania itp.

W każdym przypadku wiek odbiorców pozostaw znacznie szerszy niż uważasz. Zazwyczaj 20-55 jest dobrym wyborem. Oczywiście są wyjątki, gdy Twój biznes się do nich zalicza, to wiesz jak postępować.

Pamiętaj – zadaniem Facebooka jest sprowadzenie konwersji na Twoją witrynę. Dlatego nie ograniczaj tych możliwości.
Mając większe doświadczenie możesz posegmentować kampanię na 3-5 zestawów reklam wg kierowania. Ma to sens przy budżecie powyżej 25-50 zł / zestaw. Dzięki temu uzyskasz dokładniejsze dane i wyciągniesz właściwe wnioski. Np. którzy odbiorcy przynoszą lepszy ROAS.

W zależności do jakich odbiorców kierujesz reklamy, możesz ustawić język.

Umiejscowienia reklam Meta

Facebook rekomenduje automatyczne umiejscowienia, czy na pewno można mu ufać? 🧐 Zdecydowanie, w końcu chodzi o uzyskanie konwersji. Sygnały Facebooka dopasują wyświetlanie do odbiorcy reklamy. Dzięki temu uzyskasz najlepsze rezultaty.

Celowo pomijam dodatkowe ustawienia. Ten krótki tutorial ma pomóc Ci szybko wdrożyć kluczowe rozwiązania.

Gotowe! Pozostaje utworzyć reklamę i dodać teksty reklamowe.

Facebook rekomenduje automatyczne umiejscowienia, czy na pewno można mu ufać? 🧐 Zdecydowanie, w końcu chodzi o konwersje. Sygnały Facebooka dopasują wyświetlanie do odbiorcy reklamy. Dzięki temu uzyskasz najlepsze rezultaty.

Celowo pomijam dodatkowe ustawienia, ten krótki tutorial ma pomóc Ci szybko wdrożyć rozwiązania. Potrzebujesz więcej wiedzy? Sięgnij po bazę artykułów z tej serii.

Gotowe! Pozostaje utworzyć reklamę i dodać teksty reklamowe.

Podsumowanie

Utworzenie rentownej kampanii na Facebooku składa się z kilku ważnych kroków:

  • celu kampanii
  • ustalenia budżetu
  • typu konwersji
  • kierowania i umiejscowienia reklam

 

Omówiłem tu najważniejsze aspekty. Pamiętaj, że skuteczna reklama składa się z całej piramidy działań. Powyższy post to drogowskaz, dla osób które chcą same prowadzić reklamę.

Możesz zlecić całą tą mozolną pracę, doświadczonemu profesjonaliście. Zapraszam do kontaktu : )

Newsletter z darmowymi poradami

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

Obserwuj

Skomentuj

Powiązane artykuły

Call Now Button