5 Inspirujących Działań, Które Turbodoładują Twój Sukces Marketingowy w Social Media

Spis treści

Efektywny marketing jest podstawą każdego biznesu. Social Media, to doskonałe źródło pozyskiwania klientów. W tym poście dowiesz się jak sprawnie tworzyć skuteczne reklamy, w relatywnie krótkim czasie.

Meta Ad Library – podejrzyj reklamy konkurencji

Spotkałem się z firmami, których ostatnią deską ratunku były reklamy na Facebooku. Nic do tej pory nie działało, budżet został przepalony. Co robić? Jak żyć? : ) Z pomocą przychodzi darmowa biblioteka reklam Meta.

Publicznie dostępne reklamy Twojej konkurencji, która już odniosła sukces.

Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł.

W ten sposób możesz oszczędzić setki godzin pracy poświęconej na sprawdzanie co naprawdę działa. Nie zachęcam Cię do kopiowania, ale inspirowania się lub inaczej modelowania pracy konkurencji. Dzięki temu możesz połączyć pomysł, który już działa z własną inwencją.

Landing page i Lead Magnet – ścieżka sprzedażowa

Kopalnia wiedzy w postaci biblioteki reklam, to coś więcej niż narzędzie do przeglądania kreacji. Możesz dowiedzieć się także jaki Lead Magnet działa dla Twojej grupy docelowej oraz zobaczyć landing page. To drugie, to kolejny znaczący element układanki sukcesu reklamowego.

Zatem do dzieła! Wyszukaj reklamy konkurencji. Jeśli nie znasz nazw konkurencyjnych firm, to możesz najpierw je wygooglać. Potem namierzysz fanpage.
Uwaga, możesz podejrzeć tylko aktualnie włączone reklamy. To w zupełności wystarczy, by odnieść sukces reklamowy.

Sprawdzone reklamy – które najlepiej działają?

Dodatkowym atutem, jest wgląd od kiedy działa reklama. Jeśli jest aktywna od kilku miesięcy, to prawie na pewno jest też rentowna. W końcu po co trzymać nieskuteczną reklamę i tracić budżet? Cóż, jeśli masz pewność, że aktualnie podglądana konkurencja odnosi sukcesy, to odpowiedź jest prosta.
Zwróć też uwagę na format kreacji. Obraz, karuzela, a może wideo? Te wszystkie konkluzje skracają Twoją drogę do skutecznych działań.

Wnioski z sukcesu innych

Wyżej opisana strategia ma sens pod pewnymi warunkami. Przede wszystkim wyciągnij właściwe wnioski z działań konkurencji np.:

  • dlaczego ta reklama działa?
  • jaki jest jej cel?
  • czy mogę zapewnić klientowi podobną jakość?
  • co prezentuje wartość dla klienta?

 

To bardzo pomocne informacje. Pamiętaj – naśladowanie czyichś działań, bez wniosków jest płytkie i prowadzi do nikąd. Chodzi o to, żebyś działał/a podobnie, ale na własny sposób i… lepiej ✅ 

Podsumowanie

Korzystając z Meta Ad Library, przeanalizuj:

  • nagłówek i inne teksty reklamy
  • format kreacji
  • landing page
  • wartości dla odbiorcy
  • cele działań konkurencji

 

Dodatkowo polecam sprawdzenie zagranicznej konkurencji. Np. rynek Wielkiej Brytanii, czy USA jest bardziej dojrzały i konkurencyjny. Czasem wydaje się być trudno przenieść pewne pomysły na polskie warunki. Uwierz mi – warto próbować, wtedy z łatwością wyprzedzisz konkurencję.

Newsletter z darmowymi poradami

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

Obserwuj

Skomentuj

Powiązane artykuły

Call Now Button