Czym są konwersje mikro i makro? Poznaj moc konwersji rozszerzonych w Google Ads

Spis treści

Konwersja to wykonanie założonego celu w witrynie. Mówi się o niej zazwyczaj w odniesieniu do sklepów internetowych. Celem właściciela jest to, żeby odwiedzający jego sklep zrobili zakupy. Sprzedaż jest tylko jednym z celów, które można realizować w Internecie. Podpowiem Ci, czym jest konwersja, jakie są jej rodzaje. Omówię także konwersje rozszerzone w Google Ads.

Na czym polega konwersja?

O konwersji możemy mówić wtedy, gdy użytkownik wykona czynność, na której zależy właścicielowi sklepu lub witryny internetowej.

Pojęcie konwersji odnosi się do wszelkiego rodzaju witryn internetowych. Od sklepów online, przez strony firm oferujących usługowych, po blogerów.
Robienie czegokolwiek z definicji ma coś na celu. Nawet prowadzenie prostego bloga o własnym hobby. W takiej sytuacji twórca, chce zarażać innych swoją pasją i/lub dzielić się wiedzą.
Tym, jak prawidłowo mierzy się konwersję są zainteresowane również agencje reklamowe, pośrednicy nieruchomości, czy freelancerzy. Wysoka konwersja jest równoznaczna to dużym zainteresowaniem odbiorców treści.
 
Jakie czynności wykonane przez użytkownika można zmierzyć? Konwersja to na przykład:

  • wypełnienie formularza;
  • rejestracja konta użytkownika;
  • skontaktowanie się przez odbiorcę telefonicznie lub mailowo;
  • pozostawienie danych kontaktowych.
 
Potrzebujesz dobrze skonfigurowanych konwersji? Skontaktuj się ze mną lub umów konsultację.
 
konwersje rozszerzone w google ads

Jakie są rodzaje konwersji?

Dzielą się one na makro konwersje i mikro konwersje. Te pierwsze są najważniejsze, jeżeli chodzi o strategię rozwoju. Odnoszą się do priorytetowych celów, na przykład związanych z przychodami firmy. Oczywiste jest, że w przypadku sklepu internetowego makro konwersją będzie zrobienie w nim zakupów.

Inne przykłady makro konwersji:

  • wykonanie przez klienta telefonu;
  • napisanie wiadomości e-mail lub wysłanie formularza;
  • kliknięcie linku sponsorowanego na stronie partnerskiej;
  • rejestracja konta w mediach społecznościowych.

A na czym polegają mikro konwersje?

Są to mniej istotne cele, które przybliżają klienta do sprzedaży lub osiągnięcia celu strategicznego. Może to być na przykład zapis do Twojego newslettera. Wtedy będziesz mógł informować klienta o promocjach, na które może w końcu się skusi.

Przykłady:

  • zarejestrowanie konta na stronie internetowej lub w sklepie;
  • rozpoczęcie rozmowy na czacie;
  • obejrzenie wideo znajdującego się na stronie;
  • kliknięcie w baner reklamowy;
  • dodanie produktu do koszyka;
  • skorzystanie ze sklepowej wyszukiwarki;
  • przebywanie na stronie przez dłuższy czas;
  • pobranie e-booka ze strony.
 

Wszystkie wymienione tutaj czynności dobitnie świadczą o tym, że klient jest zainteresowany Twoim asortymentem i może w przyszłości coś dla siebie wybierze.

Konwersje rozszerzone w Google Ads

Obecnie Internet odchodzi od plików cookies. Co to oznacza w praniu? Że mamy coraz mniej danych o odwiedzających naszą stronę. Uwaga, mam tu na myśli informacje o zachowaniach w innych serwisach. Te dane pozostają jednak w rękach gigantów technologicznych.

Może wydawać się to straszne, jednak firmy jak Google czy Facebook, latami zbierały bardzo szczegółowe dane na temat użytkowników Internetu.

Ok, co dalej?

Konwersje rozszerzone są swego rodzaju remedium na ograniczenie plików cookies. Właściciel sklepu może przekazywać zaszyfrowane dane o osobie która np. dokonała zakupu, dzięki integracji chociażby z systemem Google.
Podstawowym wymiarem identyfikacji użytkownika jest adres e-mail. Można przesyłać o wiele więcej danych w zależności od wykonanego działania w witrynie. W przypadku zakupu to może być także:
imię i nazwisko, adres pocztowy, numer telefonu
Przy okazji – inne korporacje mają podobne sposoby na pozyskiwanie tych danych np. Facebook(Meta Ads), czy Microsoft(Bing Ads). Adblock lub inne oprogramowanie, nie jest w stanie zablokować przepływu tych danych.

Obecnie mamy wiele punktów styczności z odwiedzającym np. wyszukiwanie na telefonie, odwiedziny z komputera żony, i w końcu zakup na tablecie. Konwersje rozszerzone pomagają połączyć te kropki(do tej pory robiły to pliki cookies).

Uwaga, przejście na konwersje rozszerzone jest bardzo istotne, biorąc pod uwagę odejście od plików cookies. Bez nich liczba konwersji dramatycznie spadnie w obliczu ograniczenia plików cookies z innych witryn i aplikacji.

Jeśli chcesz skonfigurować konwersje rozszerzone, wystarczy, że napiszesz do mnie lub umówisz konsultację.

tania reklama w internecie

Co to jest współczynnik konwersji?

Współczynnik konwersji jest liczbą użytkowników, którzy zrealizowali wyznaczony cel, w odniesieniu do wszystkich użytkowników danej strony internetowej. Współczynnik ten przedstawia się w postaci wartości procentowej. Gdy stronę odwiedzi 100 osób, a 5 z nich wykonana oczekiwaną czynność, to wtedy współczynnik konwersji będzie wynosił 5 procent.
Nie ma konkretnych wytycznych jaki powinien być współczynnik konwersji. To zależy od branży. Wiadomo jednak, że im wyższy, tym lepiej.

Jak mierzyć konwersje?

Jednym z najbardziej popularnych narzędzi do jej mierzenia jest Google Analytics. Umożliwia ono gromadzenie i analizowanie statystyk ruchu oraz zachowań użytkowników. To narzędzie daje również szansę na sprawdzenie skuteczności konkretnych źródeł, kampanii i określonych segmentów użytkowników. To również bardzo dobry sposób na wykrycie problemów na stronie internetowej. Mogą się one odnosić do użyteczności lub do kwestii technicznych.

Na dokładniejszą analizę zachowań odbiorców, pozwalają takie narzędzia jak:

  • Google Tag Manager
  • Google Optimize
  • Smartlook
 

Narzędzia Google działają razem z Google Analytics. Smartlook to niezależne narzędzie umożliwające nagrywanie ruchu na stronie internetowej. Tak, możesz obejrzeć filmik, co odwiedzający robił na Twojej stronie : )

Pamiętaj, że osobiście zajmuję się konfiguracją konwersji rozszerzonych i innych wymienionych tu narzędzi.

Możesz zlecić mi skonfigurowanie dowolnego typu konwersji, reklamę w Google Ads lub zwyczajnie zapytać o radę. Skontaktuj się lub umów konsultację.

Newsletter z darmowymi poradami

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Obserwuj

Skomentuj

O mnie

Jestem ekspertem w dziedzinie marketingu internetowego. Skuteczność potwierdzona sukcesami klientów i certyfikatami.

Udostępnij ten post

Newsletter z darmowymi poradami

Powiązane artykuły

Call Now Button