Co to jest konwersja? Jak ją zmierzyć?

Spis treści

Konwersja to wykonanie tego, co sobie założyłeś. Mówi się o niej zazwyczaj w odniesieniu do sklepów internetowych. Celem właściciela jest to, żeby osoba odwiedzająca jego sklep zrobiła zakupy. Sprzedaż jest jednym z celów, które można zrealizować w Internecie. Podpowiem Ci, czym jest konwersja, jakie są jej rodzaje, czym jest współczynnik konwersji.

Czym jest konwersja?

Konwersja jest wyznaczonym celem lub oczekiwanym działaniem użytkownika. O konwersji możemy mówić wtedy, gdy użytkownik wykona czynność, na której zależy właścicielowi sklepu lub witryny internetowej.
 
Pojęcie konwersji odnosi się nie tylko do sklepów online, ale też do stron internetowych firm oferujących różnego rodzaju usługi. Tym, jak prawidłowo mierzy się konwersję są zainteresowane również agencje marketingowe, pośrednicy nieruchomości, czy freelancerzy. Wysoka konwersja jest równoznaczna to dużym zainteresowaniem ze strony użytkowników.
 
Jakie czynności wykonane przez użytkownika można zmierzyć? Konwersja to na przykład:
  • wypełnienie formularza;
  • rejestracja konta użytkownika;
  • skontaktowanie się przez odbiorcę telefonicznie lub mailowo;
  • pozostawienie danych kontaktowych.

 

Jakie są rodzaje konwersji?

Dzielą się one na makro konwersje i mikro konwersje. Te pierwsze są najważniejsze, jeżeli chodzi o strategię rozwoju. Odnoszą się do priorytetowych celów, na przykład związanych z przychodami firmy. Oczywiste jest, że w przypadku sklepu internetowego makro konwersją będzie zrobienie w nim zakupów.


Inne przykłady makro konwersji:

  • kliknięcie w numer/ikonę telefonu;
  • kliknięcie w adres/ikonę e-mail;
  • kliknięcie linku sponsorowanego na stronie partnerskiej;
  • rejestracja konta w mediach społecznościowych.

 

A na czym polegają mikro konwersje?

Są to mniej istotne cele, które przybliżają klienta do sprzedaży lub osiągnięcia celu strategicznego. Może to być na przykład zapis do Twojego newslettera. Wtedy będziesz mógł informować klienta o promocjach, na które może w końcu się skusi.

  • wykonanie przez klienta telefonu;
  • napisanie wiadomości e-mail;
  • zarejestrowanie konta na stronie internetowej lub w sklepie;
  • przesłanie zapytania przez umieszczony na stronie formularz;
  • obejrzenie wideo znajdującego się na stronie;
  • kliknięcie w banner reklamowy;
  • dodanie produktu do koszyka;
  • skorzystanie ze sklepowej wyszukiwarki;
  • przebywanie na stronie przez dłuższy czas;
  • pobranie e-booka ze strony.


Wszystkie wymienione tutaj czynności dobitnie świadczą o tym, że klient jest zainteresowany Twoim  asortymentem i może w przyszłości coś dla siebie wybierze.

Co to jest współczynnik konwersji?

Współczynnik konwersji jest liczbą użytkowników, którzy zrealizowali wyznaczony cel, w odniesieniu do wszystkich użytkowników danej strony internetowej. Współczynnik ten przedstawia się w postaci wartości procentowej. Gdy stronę odwiedzi 100 osób, a 5 z nich wykonana oczekiwaną czynność, to wtedy współczynnik konwersji będzie wynosił 5 procent.

Jak mierzyć konwersje?

Jednym z najbardziej popularnych narzędzi do jej mierzenia jest Google Analytics. Umożliwia ono gromadzenie i analizowanie statystyk ruchu oraz zachowań użytkowników. To narzędzie daje również szansę na sprawdzenie skuteczności konkretnych źródeł, kampanii i określonych segmentów użytkowników. To również bardzo dobry sposób na wykrycie problemów na stronie internetowej. Mogą się one odnosić do użyteczności lub do kwestii technicznych. Nie ma konkretnych wytycznych jaki powinien być współczynnik konwersji. To zależy od branży. Wiadomo jednak, że im wyższy, tym lepiej.

Newsletter z darmowymi poradami

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

Obserwuj

Skomentuj

O mnie

Jestem ekspertem w dziedzinie marketingu internetowego. Skuteczność potwierdzona sukcesami klientów i certyfikatami.

Udostępnij ten post

Newsletter z darmowymi poradami

Powiązane artykuły

Co to jest kampania Performance Max?

W styczniu 2022 roku Google wprowadził nowy rodzaj kampanii – Performance Max. Wraz z nią weszło w życie mnóstwo nowych rozwiązań i innowacji. W tym artykule

Co to jest konwersja? Jak ją zmierzyć?

Konwersja to wykonanie tego, co sobie założyłeś. Mówi się o niej zazwyczaj w odniesieniu do sklepów internetowych. Celem właściciela jest to, żeby osoba odwiedzająca jego

Call Now Button