Jak zacząć reklamę w Google Ads?

Spis treści

Środowisko online jest równe dla wszystkich, dlatego też każdy może spróbować tu swoich sił w biznesie. Założenie własnego sklepu nie sprawia trudności, lecz problemy pojawiają się, gdy przychodzi do wypromowania swojego miejsca w sieci. Tak, żeby dotrzeć do klientów i zyskać przewagę nad konkurencją. Świetnym sposobem jest wykorzystanie do tego celu linków sponsorowanych Google Ads. Jeśli zastanawiasz się, co to takiego i jak mógłbyś zacząć działać z tym tematem, dobrze trafiłeś, bo krok po kroku objaśnimy Ci wszystko, co najważniejsze! No to zaczynamy!

Czym są linki sponsorowane Google Ads?

Być może masz już pewne doświadczenie w obszarze online i prowadzisz swój biznes raz lepiej, raz gorzej, a może wręcz przeciwnie – dopiero zaczynasz i nie wiesz, za co się zabrać, aby zdobyć klientów? A może po prostu, mimo długiego stażu, widzisz, jak tracisz potencjał, ponieważ nie potrafisz zaprezentować wartości swojej oferty? Niezależnie od tego, w jakiej jesteś grupie, powinieneś bliżej zainteresować się linkami sponsorowanymi Google Ads, które potrafią wynieść każdą firmę na wyższy poziom promocji!

Kampania Google Ads, określana wcześniej jako Google AdWords, to swego rodzaju uzupełnienie organicznego pozycjonowania strony internetowej. Organicznego, czyli czasochłonnego, pochłaniającego wiele środków pieniężnych, procesu, który wymaga wiele cierpliwości. Ma to oczywiście sens, ponieważ może zapewnić stabilną pozycję w wynikach wyszukiwania. Niemniej, kampanie Google Ads są idealnym rozwiązaniem, jeśli pragniesz działać zarówno szybko, jak i skutecznie. To reklamy tekstowe, które wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania, dokładnie nad wynikami organicznymi, ale też pod nimi, na dole strony. Oznaczone etykietą “sponsorowane”, składają się z trzech nagłówków po maksymalnie 30 znaków, dwóch linii tekstu po max. 90 znaków każdy oraz adresu URL.

Rodzaje kampanii linków sponsorowanych

Jak widzisz, Google Ads stanowi świetne uzupełnienie organicznego pozycjonowania, przynosząc bardzo szybkie rezultaty, co ma szczególnie ważne znaczenie w działaniach online. Istnieje kilka typów tego rodzaju reklam w wyszukiwarkach. 

  • Mogą być to reklamy dynamiczne, dopasowane w sam raz do zapytania użytkownika i treści na stronie, ale też reklamy prowadzące bezpośrednio na nią. 
  • Innym rodzajem są reklamy, które nie prowadzą na stronę internetową, bo widnieje w nich numer telefonu. Po kliknięciu w niego rozpoczyna się połączenia telefoniczne. 
  • Bardzo popularnym i skutecznym typem jest też remarketing, czyli reklamy wyświetlane tym osobom, które już wcześniej odwiedziły Twoją stronę. 


Potrzebujesz skutecznej reklamy w Google Ads? Zajmuję się tym na co dzień. Napisz wiadomość lub umów konsultację.

Formy rozliczeń za kampanie linków sponsorowanych

Linki sponsorowane Google Ads rozliczane są w modelu PPC – Pay Per Click, co oznacza, że płacisz wtedy, gdy użytkownik kliknie w reklamę i wejdzie na Twoją stronę. Nie musisz więc obawiać się tego, że samo kliknięcie spowoduje naliczenie opłat.

Bardzo ważne jest tu zrozumienie tego, że wszystko to działania na zasadzie aukcji, wobec czego najwyżej wyświetlane są reklamy, za które zapłacono najwięcej. Wysokość CPC – Cost Per Click może być bardzo różna, wahając się od kilku groszy do o wiele wyższych kwot, sięgających nawet kilkadziesiąt złotych.

Żeby rozegrać to dobrze – nie przepłacać, a jednocześnie mieć pewność dobrych rezultatów, powinieneś zastanowić się nad tym, jakie dobrać słowa kluczowe. Ale nie tylko, o czym przeczytasz w kolejnym akapicie!

tworzenie sklepu ux design

Jak stworzyć w Google Ads kampanie linków sponsorowanych?

Kampania składa się z kliku działań. Wszystkie one mają tak samo duże znaczenie i muszą być wykonane w ustalonej kolejności.

  • Początek to oczywiście utworzenie nowej kampanii. To proste, zaloguj się do swojego konta i wybierz opcję “Nowa kampania”. Następnie określ cel kampanii, zależnie od tego, co chcesz osiągnąć. Możliwości jest wiele – większa sprzedaż, intensywniejszy ruch na stronie lub zbieranie leadów.
  • Teraz już można przejść do bardzo ważne punktu – określania stawek. W tym obszarze Google Ads oferuje kilka różnych strategii. Najpopularniejsze opcje to ilość konwersji lub ich wartość.
  • Mając już ustalone stawki, możesz przejść do kluczowych ustawień kampanii, ustalając, gdzie planujesz wyświetlić swoją reklamę, wybrać język, lokalizację i inne czynniki, takie jak zainteresowania i demografię Twoich potencjalnych klientów. 
  • Przechodzimy teraz do jednej z ważniejszych czynności całego procesu – określamy słowa kluczowe, na jakie chcesz się wyświetlać. Muszą być one odpowiednio dopasowane do Twojego produktu lub usługi. Podczas tego etapu tworzysz również swoje reklamy, uwzględniając najważniejsze elementy, jak nagłówki, teksty reklam, rozszerzenia i obrazy (opcjonalnie). 
  • Na sam koniec ustal budżet, jaki dziennie preznaczysz na swoją kampanię. 


Jeśli chcesz żeby Twoja reklama w Google Ads przynosiła zyski – skontaktuj się ze mną lub umów konsultację.

Dlaczego warto zainwestować w linki sponsorowane w Google Ads?

Linki sponsorowane Google Ads należą do jednych z najpopularniejszych form promocji w internecie, co nie dziwi, biorąc pod uwagę zalety, jakie zapewniają. To przede wszystkim gwarancja szybkiego efektu, dlatego też Twoja reklama pojawi się od razu, zaraz po dokonaniu płatności oraz jej zaakceptowaniu.

Niezwykle ważnym atutem jest trafność takiej reklamy, gdyż z łatwością możesz określić Twoją grupę docelową. To samo powiemy o elastyczności, co oznacza, że w każdej chwili, niezależnie od okoliczności i potrzeb, możesz zmienić typ kampanii. Przez cały czas masz też pełną kontrolę nad budżetem.

Pamiętaj, że osobiście zajmuję się efektywną reklamą w Google Ads. Możesz zlecić mi wykonanie tej pracy lub zapytać o radę. Skontaktuj się lub umów konsultację.
ux design sklepu internetowego

Newsletter z darmowymi poradami

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Obserwuj

Skomentuj

O mnie

Jestem ekspertem w dziedzinie marketingu internetowego. Skuteczność potwierdzona sukcesami klientów i certyfikatami.

Udostępnij ten post

Newsletter z darmowymi poradami

Powiązane artykuły

Call Now Button