Na czym polega nowa kampania?
Ogólnie rzecz biorąc, ludzie dzielą się na tych, którzy uwielbiają zmiany tych, którzy ich po prostu nie znoszą. Zmiany wiążą się z niepewnością, niepokojem, często również z bardzo głosami. Nie bez powodu mówi się o tym, że to, co jest znane nawet, gdy jest złe, to lepszy wybór niż to, co jest nam obce. Celem nowej kampanii Google Performance Max jest jeszcze większa automatyzacja działań reklamowych. Po raz pierwszy będziesz mógł kierować w zakresie jednej kampanii reklamy do bardzo wielu platform. Wcześniej nie było o tym nawet mowy. Teraz Twoje reklamy będą wyświetlane we wszystkich platformach dostępnych w Google Ads:
- YouTube
- Gmail
- Google Maps
- Sieć reklamowa
- reklamy produktowe
- reklamy w wyszukiwarce
Performance Max to zestaw elastycznych reklam. Są one kierowane do wielu miejsc w tym samym czasie. Do reklam dołączane są grafiki i wideo. Wszystko po to, aby przyciągnąć jak najwięcej odbiorców i zwiększyć zyski Twojej firmy.
Od czego warto zacząć kampanię Performance Max?
Musisz rozpocząć od stworzenia lub dodania odpowiednio zaaplikowanych i funkcjonujących konwersji. Jest to bardzo ważne, ponieważ właśnie pod tym względem kampania Performance Max będzie optymalizowana. Od tego ruchu w bardzo dużym stopniu będą zależały również wyniki, jakie uda Ci się osiągnąć. Automatyzacja działań reklamowych w tej kampanii jest bardzo dobrze widoczna i wyjątkowo skuteczna.
W kampanii Performance Max chodzi nie tylko o zasięgi, ale również o działania w zakresie reklam produktowych. Gdy działasz już w branży e-commerce, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby do konkretnej kampanii podpiąć jeszcze Twoje wcześniejsze konto Google Merchant Center, razem z wgranym feedem produktowym. Na tym etapie pewnie jeszcze nic nie zdążyło Cię zaskoczyć, ponieważ ze wszystkimi tymi czynnościami miałeś już do czynienia przy wcześniejszych kampaniach. Dlatego właśnie teraz przyjdzie czas na prawdziwe nowości wprowadzone w kampanii Performance Max.

Tworzenie grup zasobów – na czym polega?
W następnym kroku kampania poprosi Cię o utworzenie grup zasobów. Inaczej mówiąc są to po prostu grupy reklam. Co jest Ci potrzebne do jej stworzenia? Już wyjaśniamy! Niezbędny do przejścia przez ten etap jest Ci URL strony docelowej. Warto dodać również grafiki(nie są wymagane). Maksymalnie 20 sztuk. Zalecane proporcje, 1:1, 1,91:1 oraz 4:5. Nie zapomnij również o logo. Zalecane proporcje 1:1, 1200 × 1200 pikseli. Możesz też dodać wideo maksymalnie 5 klipów reklamowych z YouTube. Do tego standardowe teksty reklam, podobnie jak w reklamie elastycznej.Zupełnie inne kierowanie
W kampanii reklamowej Performance Max stosuje się sformułowanie – sygnały dotyczące
odbiorców. Google poprawiło swoje systemy targetujące. Pozwalają one dokładniej
wyszukiwać oraz kierować reklamy do właściwej grupy docelowej. Ma to pozytywny wpływ
na ogólną skuteczność kampanii reklamowej.
Obecnie w kampanii Performance Max reklamy mogą być targetowane na jeden z czterech
poniżej wymienionych sposobów:
- Segmenty niestandardowe – słowa kluczowe, docelowy URL i listy mailingowe;
- Twoje dane – możliwość utworzenia własnej grupy docelowej, remarketing;
- Zainteresowania i szczegółowe dane demograficzne – dokładnie określone grupy
odbiorcze; - Dane demograficzne – wiek, płeć, status rodzicielski i dochód gospodarstwa.
Co to są konwersje w kampanii Performance Max?
W tej kampanii możliwości określania stawek zostały znacznie zredukowane. Google pozostawiło Ci wyłącznie dwie opcje:
- Maksymalizacja liczby konwersji – możliwość ustawienia kosztu pozyskania CPA,
- Maksymalizacja wartości konwersji – możliwość ustawienia, docelowego ROAS.
Nowością jest to, że przy tworzeniu kampanii Performance Max, Google sam zaoferuje konwersje. Takie same, z jakich korzystałeś wcześniej. Jeżeli nie są one zgodne z celem, który sobie aktualnie założyłeś, to zawsze możesz to zmienić wykorzystując przycisk: ,,Dodaj cel”. Gdy o tym czytasz, to pewnie szybko dochodzisz do wniosku, że nie ma to żadnego sensu. Miało być lepiej, a widzisz wokół same ograniczenia. Jednak jest w tym sens. Polega on na tym, że Google daje Ci możliwości sztucznej inteligencji. W zamian zapewnia jak najwyższą konwersję.

Jak optymalizować kampanie Performance Max?
Powinieneś skoncentrować się na tym, co już posiadasz oraz na ulepszeniu grupy zasobów. Zadbaj o to, żeby grafiki były jak najlepszej jakości oraz o dopracowane teksty reklam. Zdecydowanie te wszystkie elementy pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu z kampanią Performance Max. Kolejnym ruchem, który może być pomocny jest dodawanie mikro i makro konwersji. Pamiętaj o tym, żeby dostarczać do kampanii jak najwięcej danych, aby mogła się ona optymalizować. Szczególnie na początku. Potem możesz skupić się tylko na makro konwersjach.
Na sam koniec chcę Ci przypomnieć o sprawdzaniu i testowaniu nowych grup odbiorców. Możesz stosować do tego celu niestandardowe grupy odbiorców lub remarketing. Jak widać kampania Performance Max, przynosi wiele możliwości.