Osiągnij szczytową wydajność reklamową z AI – Kampanie Performance Max

Spis treści

W styczniu 2022 roku Google wprowadził nowy rodzaj kampanii – Performance Max. Wraz z nią weszło w życie mnóstwo nowych rozwiązań i innowacji. W tym artykule wyjaśnię Ci szczegółowo, czym są kampanie Performance Max i jakie przynosi korzyści.

Na czym polega nowa kampania?

Celem nowej kampanii Google Performance Max jest jeszcze większa automatyzacja działań reklamowych. Po raz pierwszy możesz kierować w zakresie jednej kampanii, reklamy do tak wielu platform. Wcześniej nie było o tym nawet mowy. Teraz Twoje reklamy będą wyświetlane we wszystkich platformach dostępnych w Google Ads:

  • YouTube
  • Gmail
  • Google Maps
  • Sieć reklamowa
  • reklamy produktowe
  • reklamy w wyszukiwarce
 

Performance Max to zestaw elastycznych reklam. Są one kierowane do wielu miejsc w tym samym czasie. Do reklam dołączane są grafiki i wideo. Wszystko po to, aby przyciągnąć jak najwięcej odbiorców i zwiększyć zyski Twojej firmy.

Jak uruchomić kampanię Performance Max?

Dodając ten typ kampanii, warto rozpocząć od stworzenia lub dodania konwersji, które zostały odpowiednio skonfigurowane, a najlepiej już funkcjonują. Jest to bardzo ważne, ponieważ właśnie pod tym względem kampania Performance Max będzie optymalizowana. Od tego ruchu w bardzo dużym stopniu będą zależały również wyniki, jakie uda Ci się osiągnąć. Automatyzacja działań reklamowych w tej kampanii jest bardzo dobrze widoczna i wyjątkowo skuteczna.

W kampanii Performance Max chodzi nie tylko o zasięgi, ale również o działania w zakresie reklam produktowych. Gdy działasz już w branży e-commerce, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby do konkretnej kampanii podpiąć jeszcze Twoje wcześniejsze konto Google Merchant Center, razem z wgranym feedem produktowym. Na tym etapie pewnie jeszcze nic nie zdążyło Cię zaskoczyć, ponieważ ze wszystkimi tymi czynnościami miałeś już do czynienia przy wcześniejszych kampaniach. Dlatego właśnie teraz przyjdzie czas na prawdziwe nowości wprowadzone w kampanii Performance Max.

Potrzebujesz skutecznej reklamy w Google Ads? Zajmuję się tym na co dzień. Napisz wiadomość lub umów konsultację.

reklama kampanie performance max

Tworzenie grup zasobów – na czym polega?

W następnym kroku kampania poprosi Cię o utworzenie grupy zasobów. Inaczej mówiąc to po prostu grupa reklam. Co jest Ci potrzebne do jej stworzenia? Już wyjaśniam! Niezbędny do przejścia przez ten etap jest Ci URL strony docelowej. Warto dodać również nagłówki, teksty reklamowe i grafiki(nie są wymagane, przy reklamie produktowej). Maksymalnie 20 zdjęć lub grafik. Zalecane proporcje, 1:1, 1,91:1 oraz 4:5. Nie zapomnij również o logo. Zalecane proporcje 1:1, 1200 × 1200 pikseli. Możesz też dodać wideo maksymalnie 5 klipów reklamowych z YouTube. Do tego standardowe teksty reklam, podobnie jak w reklamie elastycznej.

Uwaga, jeżeli nie dodasz wideo, to utworzy się ono z automatu na bazie przesłanych przez Ciebie materiałów graficznych i nagłówków. Są one bardzo podobne do tych tworzonych na przykład w programie YouTube Video Builder. Minusem jest to, że nie możesz ich samodzielnie zmieniać. Jeżeli chcesz mieć większy wpływ na ich wygląd, to skorzystaj z YT Video Builder.

Zupełnie nowy sposób kierowania

W kampanii reklamowej Performance Max stosuje się sformułowanie – sygnały dotyczące odbiorców. Google poprawiło swoje systemy targetujące. Pozwalają one dokładniej wyszukiwać oraz kierować reklamy do właściwej grupy docelowej. Ma to pozytywny wpływ na ogólną skuteczność kampanii reklamowej.

Obecnie w kampanii Performance Max, reklamy mogą być targetowane na jeden z czterech poniżej wymienionych sposobów:

  • Segmenty niestandardowe – słowa kluczowe, docelowy URL i listy mailingowe;
  • Twoje dane – możliwość utworzenia własnej grupy docelowej, remarketing;
  • Zainteresowania i szczegółowe dane demograficzne – dokładnie określone grupy odbiorców;
  • Dane demograficzne – wiek, płeć, status rodzicielski i dochód gospodarstwa domowego.
 
Jeśli chcesz żeby Twoja reklama w Google Ads przynosiła zyski – skontaktuj się ze mną lub umów konsultację.

Co to są konwersje w kampanii Performance Max?

W tej kampanii możliwości określania stawek zostały znacznie zredukowane. Google postawiło na dwie opcje:

  • Maksymalizacja liczby konwersji – możliwość ustawienia kosztu pozyskania CPA,
  • Maksymalizacja wartości konwersji – możliwość ustawienia docelowego ROAS.
 

Nowością jest to, że przy tworzeniu kampanii Performance Max, Google sam zaoferuje konwersje. Takie same, z jakich korzystasz dotychczas. Jeżeli nie są one zgodne z celem, który sobie aktualnie założyłeś, to zawsze możesz to zmienić wykorzystując przycisk: ,,Dodaj cel”. Gdy o tym czytasz, to pewnie szybko dochodzisz do wniosku, że nie ma to żadnego sensu. Miało być lepiej, a widzisz wokół same ograniczenia. Jednak jest w tym sens. Polega on na tym, że Google daje Ci możliwości sztucznej inteligencji. W zamian zapewnia jak najwyższą konwersję.

tania kampania google ads

Jak optymalizować kampanie Performance Max?

Powinieneś skoncentrować się na tym, co już posiadasz oraz na ulepszeniu grupy zasobów. Zadbaj o jak najlepszej jakości grafiki oraz o dopracowane teksty reklam. Zdecydowanie te wszystkie elementy pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu z kampanią Performance Max.

Kolejnym ruchem, który może być pomocny jest dodawanie mikro i makro konwersji. Pamiętaj o tym, żeby dostarczać do kampanii jak najwięcej danych, aby mogła się ona optymalizować. Szczególnie na początku. Potem polecam skupić się tylko na makro konwersjach.

Na sam koniec chcę Ci przypomnieć o sprawdzaniu i testowaniu nowych grup odbiorców. Możesz stosować do tego celu niestandardowe grupy odbiorców lub remarketing. Jak widać kampania Performance Max, przynosi wiele możliwości.

Pamiętaj, że osobiście zajmuję się efektywną reklamą w Google Ads. Możesz zlecić mi wykonanie tej pracy lub zapytać o radę. Skontaktuj się lub umów konsultację.

Newsletter z darmowymi poradami

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Obserwuj

Skomentuj

O mnie

Jestem ekspertem w dziedzinie marketingu internetowego. Skuteczność potwierdzona sukcesami klientów i certyfikatami.

Udostępnij ten post

Newsletter z darmowymi poradami

Powiązane artykuły

Call Now Button